Strona główna -> SZKOŁA PODSTAWOWA -> WSPÓLNIE
         IMIENINY:
 Hałasowi mówimy STOP - raport z realizacji projektu...2020-01-24  

W tym roku szkolnym społeczność naszej szkoły realizuje projekt pt. ,,Hałasowi mówimy STOP”.

Projekt powstał z troski o zdrowie dzieci i wszystkich pracowników naszej placówki. W jego realizacji biorą udział nauczyciele, uczniowie, rodzice, pracownicy szkoły. Ma on na celu zachęcić wszystkich do tego, aby pomóc naszym dzieciom i samym sobie, by nauczyć je pracy i zabawy w ciszy. Istnieje wiele metod ochrony przed hałasem, jednak podstawową metodą walki z nim jest likwidowanie jego źródeł i zapobieganie powstawaniu nowych.

Dzieci nie zdają sobie sprawy, że te wrzaski negatywnie wpływają na nie i inne osoby. Dlatego bardzo istotne jest wpojenie uczniom takich zachowań, które służyłyby budowaniu atmosfery ciszy i spokoju w szkole. Głównym celem projektu jest ograniczenie hałasu w szkole i wskazanie uczniom negatywnego wpływu hałasu na organizm człowieka. Chcemy również kształtować w uczniach odpowiedzialność za zdrowie własne i innych.

Co działo się w 1. okresie ?

Projekt został przedstawiony rodzicom na zebraniu w październiku oraz rozdano wtedy ulotki, w których przekazano wiadomości o projekcie oraz o szkodliwości hałasu. W ulotce zamieszczono również wskazówki, jak rodzic może zadbać o zdrowie swojego dziecka, aby nie przebywało w ciągłym hałasie.

Większość nauczycieli przeprowadziło lekcje wychowawcze na temat szkodliwości hałasu. Nauczyciele klas I-III mają do dyspozycji sygnalizator świetlny reagujący na zbyt wysoki poziom hałasu w klasie. Na korytarzu szkolnym oraz nad wejściem do stołówki pojawiły się duże tablice z hasłami: „HAŁAS TO WRÓG „BO NISZCZY NAS SŁUCH” oraz „NIE HAŁASUJ KOLEGO, NIE NISZCZ SŁUCHU SWEGO”.

Pani Alicja Nowak-Ślebioda wzięła udział wraz z ośmioma uczniami klas ósmych w programie Projektanci Edukacji. Grupa przygotowała projekt pt. „Chillout zone” - strefa ciszy i relaksu. Projekt zakładał utworzenie strefy relaksu dla uczniów naszej szkoły. Niestety nie zakwalifikował się do finalistów. Również p. Alicja wraz z 6 uczniami klasy szóstej wzięła udział w konkursie plastyczno-literackim zorganizowanym przez firmę Rockfon zajmującą się wyciszaniem pomieszczeń w szkołach. Temat konkursu to „Dźwięki mojej szkoły”. Uczniowie otrzymali dyplomy za udział.

Pani Marta Plenzler wykonała prezentację pt. „Jak działa ucho? Wpływ hałasu na funkcjonowanie ucha” i pokazała ją klasom piątym i siódmym. Dziękuję obu paniom za zaangażowanie w realizacji zadań projektowych.

Na gazetce ściennej umieszczono hasła na temat szkodliwości hałasu. W listopadzie na drzwiach w szkole pojawiły się obrazki przypominające o tym, aby zachować ciszę podczas przerw. W świetlicy szkolnej Panie zorganizowały strefę relaksu, podczas której uczniowie siedzą na matach, słuchają muzyki relaksacyjnej i oglądają prezentacje z pięknymi krajobrazami.

W grudniu klasy miały przygotować dekalog walki z hałasem w swojej klasie. Niestety nie wszystkie klasy wykonały to zadanie. W styczniu odbyło się spotkanie z panią laryngolog Izabelą Sworowską z Wolsztyna, która przygotowała prezentacje multimedialną o budowie ucha, o zagrożeniach powodujących utratę słuchu u dzieci i młodzieży oraz o nowoczesnych sposobach leczenia niedosłuchu i głuchoty.

Na korytarzu szkolnym w budynku C pojawiły się na posadzkach kolorowe gry wielkoformatowe do zabaw podczas przerw. Są one alternatywą dla młodszych dzieci, które często bez sensu biegały po korytarzu i krzyczały. Teraz mogą poskakać, uczą się kolorów, liczenia, ćwiczą zwinność i sprawność fizyczną.

GALERIA

W styczniu ogłoszono również konkurs dla uczniów naszej szkoły na rymowankę, w której mają się znaleźć się słowa: hałas, cisza, szkoła. Ogłoszenie wyników nastąpi na koniec lutego. Dla najciekawszych będą nagrody.

Koordynator projektu

E. Wita             

redaktor: Naczelny  

<- powrót        
Komentarzy: 0Strona:    dodaj komentarz

 liczba odwiedzin: 4621692      online: 1

Copyright © Zespół Szkół w Mochach. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia