Strona główna -> S P M
         IMIENINY:
 Lato na wsi - 20162016-07-29

Ostatnie dwa tygodnie lipca dla małych piratów z Moch były niezwykle udane. W półkolonii brało udział 45 osób w wieku od 6 -13 lat. Zajęcia były pod hasłem „Wakacje piratami”, dlatego też, aby zapoznać się z życiem piratów czytaliśmy fragmenty książki M. Przewoźniaka ,,Mali piraci”, a następnie ozdobiliśmy czapki pirackie uszyte przez p. Dankę Skulską. Każdy uczestnik w domu uzupełnił strój i tak przygotowani ruszyliśmy szukać skarbu do Clubu Nenufar w Kościanie. Tam pod opieką niezwykle dzielnej piratki płynęliśmy tratwą i odwiedzaliśmy różne zakątki świata. Po odszukaniu skarbu, smażyliśmy kiełbaski na ognisku, a potem bawiliśmy się na placu zabaw.

Następnego dnia był wyjazd do Zielonej Góry, gdzie zwiedziliśmy Centrum Przyrodnicze i obejrzeliśmy Jaskinię Światła oraz seans filmowy w planetarium. W drodze powrotnej odwiedziliśmy Park Krasnala w Nowej Soli, to jest prawdziwy raj dla dzieci. Park słynie z tego, że ma najwyższą figurę Krasnala Solusia, który ma 541 cm wysokości i został wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa. Są tam place zabaw, mini-ZOO, ogromne dinozaury i inne zwierzęta oraz Wodny Świat, gdzie można sobie popływać na różnych wodnych sprzętach po jeziorku.

Mając jeszcze w pamięci bajkowy nastrój w czwartek 21 lipca obchodziliśmy Dzień Czerwonego Kapturka. Przygotowała go pani Rozalia Lorenc - nasza bibliotekarka, która zaprosiła na spotkanie z nami pana leśniczego Sylwestra Płatników. Nasz gość przeczytał bajkę o Czerwonym Kapturku, a następnie opowiedział o swojej pracy oraz o zasadach zachowania się w lesie. Potem pani Rozalia przeprowadziła różne konkursy dla młodszych dzieci i młodzieży. Na koniec wybrano ,,najbardziej czerwone” Kapturki i otrzymały one drobne upominki.

Po południu już gościliśmy u pani sołtys Jadwigi Nowak w Osłoninie, gdzie bawiliśmy się w Sali zabaw w hotelu „Trzy jeziora”, następnie było ognisko, a w nocy odbył się konkurs piosenki. Zmęczeni zasnęliśmy na Sali wiejskiej w Osłoninie. Następnego dnia wozami z zaprzęgiem konnym ruszyliśmy do Wielenia, gdzie na ośrodku ,,Krokus” czekał na nas statek piracki Kraken i popłynęliśmy w rejs po jeziorze. Potem ścieżką wzdłuż jeziora wróciliśmy na plażę gminną w Osłoninie, gdzie była kąpiel i plażowanie. Po pysznym obiadku na ośrodku Relax wróciliśmy do Moch.

II tydzień

Drugi tydzień rozpoczął się od spotkania ze strażakiem PSP p. Witoldem Maciejewskim, który przyjechał do nas z modelem domku mieszkalnego, w którym ukazuje się dym i nasz gość objaśniał, jak należy postępować w razie pożaru. Opowiadał również o swojej pracy i bardzo chętnie odpowiadał na pytania dzieci. Już następnego dnia piraci ruszyli na poszukiwanie przygód do Poznania. Tam w Sali zabaw ,,Wyspa wieloryba” spotkali się z dwoma starszymi piratami, którzy wymyślali dla naszych różne zadania, po ich wykonaniu wszyscy otrzymali upominki – niespodzianki.

Z Poznania ruszyliśmy w kierunku Kórnika, aby odszukać miejscowość Borówiec, gdzie powstała największa w Polsce makieta kolejowa. Zajmuje ona 250 m2. Jest tam położonych 1100 metrów szyn, słychać około 100 sygnałów, wszystko jest oświetlone, znajduje się tam niezliczona ilość małych drzew, domów, ludzi i zwierząt. Obok jest makieta lotniska, gdzie pas startowy ma 12 metrów. Na lotnisku samoloty, pojazdy z obsługi lotniska oraz kołujące samoloty. Prawdziwy rarytas dla modelarzy. Warto tam pojechać!!!

W środę 27 lipca byliśmy w kinie na filmie „Szajbus i pingwiny” Lesznie.

Następnego dnia odbyła się olimpiada sportowa na hali w Mochach i konkurs plastyczny.

Naszedł piątek i czas podsumowania akcji - Lato na wsi. Zaprosiliśmy gości, którzy pomogli w organizacji wypoczynku. Dzieci przedstawiły taniec piracki, potem wręczono nagrody za konkursy i podziękowania sponsorom.

Organizator dziękuje instytucjom i sponsorom indywidualnym za wsparcie finansowe lub rzeczowe przekazane na organizację wypoczynku letniego dla dzieci.

Dziękuję również kadrze pedagogicznej paniom: Danucie Skulskiej, Katarzynie Filipek, Krystynie Grabiec, Renacie Patalas, Lidii Kluczyńskiej, Bogumile Ganczarskiej, Adeli Piosik, Zdzisławie Ślusareńka, Brunhildzie Pietrzak i Annie Kruk, które pracowały jako wolontariuszki, opiekując się dziećmi na półkolonii. Specjalne podziękowanie p. Ani Kozłowskiej i p. Bożenie Knop za smaczne kanapki przygotowywane dla uczestników półkolonii.

Elżbieta Wita

redaktor: Naczelny

<- powrót
Komentarzy: 0Strona:    dodaj komentarz

liczba odwiedzin: 3232508      online: 3

Copyright © Zespół Szkół w Mochach. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia