Strona główna -> KLASY GIMNAZJUM -> Projekt Edukacyjny
         IMIENINY:
 Niezupełnie chemiczny...2015-06-09  

Tegoroczny projekt z chemii miał na celu przeanalizowanie sposobu odżywiania się nastolatków i jego wpływu na ich zdrowie.

Uczniowie Manuela Mykaj, Ewa Eszer, Konrad Koszel, Mikołaj Dudziak, Karolina Wolniczak z klasy IIIb, stwierdzili, że koleżanki i koledzy powinni wiedzieć jakie niezbędne substancje odżywcze zawiera pokarm człowieka oraz jaka dieta jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu. Młodzież przeanalizowała wciąż modyfikowaną, ale jakże potrzebną piramidę żywienia. Przestrzegła przed chemicznymi obróbkami jedzenia. Uświadomiła jak wiele związków chemicznych jest dodawanych do żywności, w jakim celu robi to producent i jakie może mieć to konsekwencje zdrowotne dla młodego organizmu. Zajęła się również życiodajnym wpływem wody, ruchu, pogody ducha, snu na dobre, długie życie człowieka.

Grupa pracująca nad wyżej wymienionym projektem, całość zagadnień ujęła w broszurze pt. "www.niezakwaszonamłodzież.pl", czyli poradnik zdrowego żywienia nastolatka. Uczniowie bawili się setnie analizując problemy przy piosenkach "Zupa Romana", "Najwięcej witaminy mają polskie dziewczyny".

Praca polegała na analizowaniu literatury, obserwacji kolegów, koleżanek, rozmów z osobami starszymi na temat ich stylu życia sprzed półwiecza.

Jeżeli chcecie więcej wiedzieć, jak zdrowo żyć, udajcie się do biblioteki szkolnej tam został złożony poradnik zdrowego żywienia nastolatka, będący dziełem wyżej wymienionych autorów. Dla niecierpliwych żyjących w wirtualnym pędzie, a chcących również zapoznać się z dietetycznymi ciekawostkami przedstawiamy go w wersji elektronicznej.

Violetta Kasperska-Kosicka     





Nasze dzieło!

I nasza ekipa!
pliki do pobrania:
- EFEKT PRACY "PROJEKTANTÓW"
redaktor: Naczelny  

<- powrót        
Komentarzy: 0Strona:    dodaj komentarz

 liczba odwiedzin: 3147723      online: 5

Copyright © Zespół Szkół w Mochach. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia