Strona główna -> S P M
         IMIENINY:
 Stowarzyszenie dzieciom zorganizowało Lato na wsi...2014-08-18

Grupa uczniów naszej szkoły skorzystała z oferty wakacyjnej Stowarzyszenia Przyjaciół Moch i uczestniczyła w półkolonii pod hasłem ,,Indiańskie lato". Zajęcia odbywały się na sali wiejskiej, na hali sportowej oraz odbyły się trzy wyjazdy.

Pierwszego dnia uczestnicy wysłuchali fragmentów książek o życiu Indian, potem podzielili się na grupy, wybrali sobie nazwy i wykonali indiańskie pióropusze z kolorowej taśmy, piórek i koralików. Następnego dnia autobusem wyjechaliśmy do Jaromierza, gdzie pan Artur-indianista - powitał nas w swojej indiańskiej wiosce. Inni przebywający w tym miejscu z zaciekawieniem patrzyli na nas, bo wyróżnialiśmy się tym, że dzieci miały pióropusze, kolorowe malunki na twarzy, a niektórzy dodatkowo sami wykonali bluzki z rysunkami i frędzelkami. Pan Artur opowiedział nam, jak zaczęła się jego przygoda z Indianami, pokazał wiele eksponatów ze swoich zbiorów. Były to ubrania Indian, przedmioty codziennego użytku, broń, zabawki oraz trofea myśliwskie. Następnie każdy mógł spróbować strzelania z łuku, pokonać tor przeszkód oraz rzucać do celu. Potem była jeszcze przejażdżka kolejką wokół wioski, a następnie smażenie kiełbasek, zabawy na placu i powrót do domu.

Trzeciego dnia odbył się konkurs rysunkowy pt. ,,Moje wrażenia z pobytu w wiosce indiańskiej" oraz olimpiada sportowa na hali sportowej.

Kolejnego dnia był wyjazd do "Starej Stajni" do Wielenia. Tam dowiedzieliśmy się, jak należy opiekować się koniem, jak wygląda nauka jazdy konnej, obejrzeliśmy krytą ujeżdżalnię, stajnie, pomieszczenie z uprzężą do jazdy konnej oraz jurty mongolskie, w których śpią goście przyjeżdżający do "Starej Stajni". Dodatkową atrakcją była przejażdżka wycieczkowym wozem konnym po pobliskim lesie oraz kąpiel w jeziorze. Chociaż w tym dniu słońca było mało, nasze "morsy" nie bały się chłodu i zrealizowały ten punkt wycieczki.

We wtorek były zabawy terenowe m.in.podchody i tropienie po śladach.

Ostatniego dnia odbyła się wycieczka do Puszczykowa i Wioski k/Rakoniewic. W Puszczykowie zwiedziliśmy Muzeum-Pracownię Arkadego Fiedlera, po której oprowadził nas syn pisarza Marek Fiedler. Obejrzeliśmy wiele wspaniałych eksponatów, które przywiózł ze swoich podróży A. Fiedler. Potem spacerowaliśmy po Ogrodzie Kultur i Tolerancji, gdzie weszliśmy do piramidy zbudowanej na wzór budowli egipskich, wdrapaliśmy się po stromych schodkach na pokład statku "Santa Maria", który jest wierną kopią statku, jakim podróżował Krzysztof Kolumb oraz podziwialiśmy replikę samolotu brytyjskiego z II wojny światowej, a także olbrzymie posągi wodzów indiańskich i kamienny kalendarz Azteków. Następnie był czas na zakup pamiątek i lodów.

Popołudnie spędziliśmy w Krainie Zabawy "Bogilu" w Wiosce. To jest prawdziwy raj dla dzieci: dmuchane zamki do skakania i wspinania się, 26-metrowa dmuchana lokomotywa, labirynty, baseny z piłeczkami, Wioska Smerfów, samochodziki i rowerki, lina do zjeżdżania i wiele innych atrakcji umiejscowionych na 4 hektarach powierzchni, w znacznej części zadaszonej, tak że można się bawić, nawet wtedy , gdy pada deszcz.

Myślę, że wszyscy byli zadowoleni z tych dni, które spędzili wspólnie z kolegami w "indiańskich klimatach". Podziękowania należą się wolontariuszkom, które opiekowały się dziećmi i organizowały zajęcia. Były to nauczycielki naszej szkoły: Joanna Koziołek, Adela Piosik, Katarzyna Filipek, Lidia Kluczyńska, Renata Patalas, Bogumiła Ganczarska, Anna Kruk, Krystyna Grabiec i Ania Pietrzak. Dziękujemy również paniom, które pomagały w przygotowaniu posiłków, a była to p. Justyna Malicka, Anna Janusz i Bożena Knop. Nad wszystkim czuwała Elżbieta Wita. Zajęcia mogły się odbyć dzięki wsparciu finansowemu i rzeczowemu sponsorom z nasze gminy i wioski. Dziękujemy:

Urzędowi Gminy w Przemęcie,

p.J.Kędzierskiemu

p.I.Rejent

p.P.I.Kokornarczyk.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć, które pokazują, jak wesoło było na naszej półkolonii !!!!

E.Wita

redaktor: Naczelny

<- powrót
Komentarzy: 0Strona:    dodaj komentarz

liczba odwiedzin: 3032374      online: 1

Copyright © Zespół Szkół w Mochach. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia